Formatívne hodnotenie
Pedagogická diagnostika v MŠ
Klíma triedy
Kritické myslenie vo vyučovaní
Kompetencie vychovávateľa ŠKD
Komunikácia so žiakom
MS Teams vo vzdelávaní
Formatívne hodnotenie
Cieľom vzdelávania je zoznámiť účastníkov so stratégiami formatívneho hodnotenia (ciele učenia a kritériá úspechu, triedne diskusie, poskytovanie spätnej väzby, vzájomné hodnotenie a sebahodnotenie), predstaviť základné techniky formatívneho hodnotenia a povzbudiť účastníkov k používaniu formatívneho hodnotenia v práci so žiakmi. Účastníci obdržia editovateľné praktické materiály použiteľné na rôznych hodinách a materiály pre podporu profesijného rozvoja učiteľov.
Pedagogická diagnostika v MŠ
Cieľom vzdelávania je zoznámiť účastníkov s diagnostickými metódami vo výchovno-vzdelávacom procese materskej školy. Vzdelávanie je zamerané na diagnostiku triedy a dieťaťa, zameriava sa však aj na mapovanie rodinného prostredia. Osobitnou časťou bude diagnostika školskej zrelosti (pripravenosť na školu). Vzdelávanie je založené na praktických aktivitách účastníkov. Účastníci obdržia materiály na využitie v praxi.
Klíma triedy
Cieľom vzdelávanie je zoznámiť účastníkov s rôznymi možnosťami vytvárania tvorivej klímy a špecifiká triedy v procese akejkoľvek transformácie – novovzniknuté kolektívy, adaptácia v prvom ročníku základnej školy., začlenenie nového žiaka. Vzdelávanie je vedené formou zážitkového učenia. Účastníci obdržia materiál využiteľný v praxi.
Kritické myslenie vo vyučovaní
Vzdelávanie je zamerané na aplikáciu princípov kritického myslenia vo vyučovaní rôznych predmetov (od občianskej náuky až po telesnú a športovú výchovu). Ide o praktické aktivity, ktoré sa zameriavajú na nasledovné témy: štruktúra argumentu, definície a ich význam, rôzne formy dokazovania (vyhľadávanie a spracovanie hodnoverných zdrojov), logické chyby v myslení. Účastníci obdržia materiály v elektronickej podobe.
Kompetencie vychovávateľa ŠKD
Cieľom vzdelávania je presne vymedziť kompetencie, práva a povinnosti vychovávateľa ŠKD vo vzťahu k legislatívnemu rámcu. Súčasťou vzdelávania sú aj praktické námety na prácu s deťmi formou zážitku. Účastníci obdržia materiál využiteľný v praxi.
Komunikácia so žiakom
Cieľom vzdelávanie je oboznámiť účastníkov s rôznymi formami komunikácie medzi žiakom a pedagógom. Vzdelávanie je zamerané na dôležité prvky komunikácie s dôrazom na chápanie žiaka ako aktívneho partnera v interakcii s pedagógmi. V tomto chápaní je zdôraznený partnerský, sympatizujúci, otvorený vzťah medzi pedagógom a dieťaťom. Súčasťou vzdelávania sú praktické riešenia modelových situácií.
MS Teams vo vzdelávaní
Cieľom vzdelávanie je nielen získať požadované vedomosti a zručnosti na využívanie aplikácie MS Teams, ale predstaviť aj novinky a osvedčené postupy pre pedagógov, ktorí už s týmto programom pracujú. Kladie sa dôraz na praktické aspekty používania MS Teams a jeho využívanie v súlade s príkladmi dobrej praxe.