Učiace sa skupiny
Didaktická reflexia vzniká, keď ako učiteľ reflektujem svoje postupy, všímam si ich detaily a dopady, reakcie žiakov, pričom som v tom zároveň v komunite s ostatnými. Nie niekto zvonku, ale učitelia sami pozorujú vlastnú prax na pôde svojej školy a spoločne tvoria akčnú teóriu pre ďalší rozvoj. Na základe toho vznikne autentická vnútorná motivácia pre vlastný profesijný rast či potrebnú zmenu prístupu.
Martin Brestovanský
Cieľ vzdelávania: rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov zamerané na diagnostiku učiteľského kolektívu v kontexte s indikátormi profesijnej učiacej sa komunity /PUK/
Obsah vzdelávania: predstavenie princípov učiacej sa komunity, predstavenie techniky protokolov, vlastná realizácia reflektívnych protokolov v kruhu účastníkov, metareflexia
Cieľová skupina: kategória učiteľ, vychovávateľ, pedagogický asistent
podkategória učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy
kariérový stupeň samostatný pedagogický zamestnanec, pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou, pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou
Rozsah: 10 hodín (2 x 5 vyučovacích hodín)
Min. počet účastníkov: 8
Max. počet účastníkov: 20
Lektorky: Janka Kamenská Halečková, Miriam Nemlahová